Dit is gewoon de header van Hulsteijn Webmanagement

Home

Webmanagement

Internetdiensten

En ik ben...

Portfolio

Contact

Links

Kwaliteit van communicatie

Hoe gebruikersvriendelijk is uw website. Dit kun je zien aan:

  • de tekstopbouw/schrijfstijl
  • de pagina lay-out
  • de formulieren
  • de navigatie
  • de informatiestructuur

Daarnaast moet er natuurlijk voldoende aandacht zijn voor nieuwe ontwikkelingen op internetgebied en heel belangrijk: hou voeling met de gebruikers van je website. Weet wie ze zijn en weet wat ze vragen.
 

Een eenvoudig voorbeeld:
In een artikel over gebruikersvriendelijkheid op websites heeft het woord “navigatie” een hyperlink die naar een volgende pagina met meer informatie over navigatie leidt. Op deze volgende pagina zorg je allereerst voor terugkoppeling. Dit wil zoveel zeggen als: je bevestigt de bezoeker dat hij op de gewenste pagina zit door in de titel het woord navigatie duidelijk terug te laten komen.
Bijvoorbeeld: ”navigatie: de verschillende manieren om door een site te bladeren”. Het lijkt niet alleen simpel, dat is het ook. Het wordt nog veel te weinig toegepast. Als je voor je zelf nagaat hoe snel je door een website klikt en hoe snel je in verwarring raakt, dan werkt deze eenvoudige terugkoppeling prima.

Terug


© Hulsteijn Webmanagement  -  disclaimer

Een foto van de klappers met mijn werk erin...